11 november 2008

Undervisning

Aldrig hade jag trott att jag skulle tycka, att ha undervisning var något jag skulle tycka om. Men idag har jag haft min andra bibliotekskunskapsundervisning för lärarna och min första för eleverna. Det är verkligen roligt. Lärarna har uttryckt uppskattning för vad biblioteket kan erbjuda som resurs och vad jag som bibliotekarie kan erbjuda till dem och eleverna. Eleverna verkar i sitt coola jag, tycka att det är rätt intressant med bibliotek och jag hoppas att de kan finna att biblioteket är en rätt avkopplande plats för dem också, och inte bara ett rum med böcker. Deras åsikt är viktig för mig, eftersom det är de som ska använda biblioteket. Min kollega på Bromma gymnasium har delat med sig ett intresseformulär, bestående av fyra frågor, som eleverna får fylla i. Det ska bli intressant att sammanställa detta efter att jag har haft alla eleverna hos mig. Så fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar