05 november 2008

Saknad

Berättade ju i förra inlägget om min nya heltidstjänst, och nu när jag sitter här i infodisken, på mitt gamla jobb, då slår det mig hur mycket jag kommer att sakna det. Alla dessa lokalkändisar som man vet vad de läser eller vad de surfar på för sidor när de lånar en dator, men också alla nya låntagare som hittar till biblioteket av helt fri vilja. Jag kommer sakna min kollegor, som har ställt upp för mig i alla lägen under dessa tre åren som jag jobbat här.

Jag kommer ihåg när första gången jag satte min fot på Upplands-Bro bibliotek i Kungsängen. Ett litet mysigt bibliotek, där personalen stod bakom disken och skrattade och hade roligt. Däremot blev jag ju också totalt ignorerad, tills de hade slutat skämta med varandra och jag tänkte: Så typiskt! Men vi skrattade oss igenom intervjun och sen dess har jag verkligen känt mig som hemma här. Vilket gör det ledsamt när man måste säga: Hej och tack, men också ett familjärt: Vi ses och hörs! Livet för mig här i Upplands-Bro är inte över, mig blir ni inte av med :-P, och jag är glad för att ha så bra yrkeskollegor i mitt liv :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar