27 november 2008

Resfeber

Sitter här och har resfeber inför morgondagen när det bär av till Madrid. Jag är ingen person som är resvan och är därför super NERVÖS! Av någon anledning förknippar jag, att flyga med jordnötter. Men jordnötter har jag inga hemma, men däremot har jag knaprat i mig cashewnötter hela kvällen. Ska jag accosiera till dessa böjda och salta nötter till en bok, kan jag rekommendera Lionel Shrivers bok Vi måste prata om Kevin. Detta är en fruktansvärd bok om en mors tankar och reflektioner om hennes roll i sonens fruktansvärda dåd. Hennes son Kevin mördade skolkamrater, sin pappa och sin syster. Det är ungefär som om man äter för mycket nötter, man får lätt ont i magen. Boken är lite böjlig och långsam sin intrig men med salta detaljer är det en bra skriven bok för föräldrar. Tiden går långsamt när man är nervös för avresa, och det känns som om man har ont i magen hela tiden. Men jag är säker på att min vistelse i Madrid kommer att vara perfekt saltad så att jag inte kan sluta äta nötterna tills dem är slut och jag är åter i Stockholm igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar