05 november 2008

Min tur

Tänka sig att det äntligen är tid för mig att få en heltid tillsvidare-tjänst, YA-YA!

Tanken på att ha en fast inkomst och ingen mer a-kassa är rena himlen. Från och med nästa år. Längtar som tusan till min första lön. Jag ska dock spara också! Men efter två års av deltidsjobb och timjobb är önskelistan lång, känns nästan som när man pluggade på universitetet. Då tänkte jag på allt jag skulle köpa när jag fick jobb...vilket jag så klart också gjorde och sparade, typ, inget. Det misstaget ska jag inte göra igen. Men det är klart, LITE glamour måste man väl få, för att fira!

Och ska jag vara riktigt ärlig, så har väl firandet redan börjat. Det är inte gott för eknomin, men jag tänker: att det jag göra av med nu, kommer jag att kompensera sen, genom att sätta in dem pengarna igen nästa år. Som vi säger: En annan dag är en bra dag!
Hm! Desto mindre pengar sen...TYST! Schh! Jag älskar min nya jeans, förstör nu inget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar