06 november 2008

Älskade jobb


Det senaste halvåret har jag byggt upp ett nytt skolbibliotek på Hässelby Gymnasium. Det har varit så kul och lärorikt och jag har lärt mig så mycket.

Inredning, göra plats för studieplatser, samla, sortera och sovra böcker för att sedan sätta upp dem och se hur det sakta men säkert växer till ett bibliotek redo för att användas.

Men nu äntligen har jag också öppnat biblioteket och det är nu som det roliga börjar. Än så länge har det varit ganska lugnt, det har kommit in ett par nyfikna elever lite då och då.

Men samarbetet med lärarna börjar bra och idag besöktes jag av en klass som har ett projekt om oppression and revolt. Kvickt tog jag befäl och visade eleverna runt bland samlingarna och var de olika ämnen fanns. Det var helt fantastiskt kul! Jag kände mig som fisken i vattnet och lekande lätt svarade jag på frågor och gav länktips och råd om sökmetodik.

Tänk att kunna säga: Jag längtar till jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar