26 november 2008

Tre dagar senare

Vänner, det bästa som finns (sön 23 nov)
Vad vore livet utan vänner? Söndagskvällen tilbringade jag med världens bästa gäng för att fira världens bästa vän. Trots undanbedjandet av presenter kan man ju inte låta bli att ändå visa vänskaplig uppskattning och glädje, så det blev en biljett till musikens bal nästa år, dvs. Melodifestivalen. Senare på Patricia serverades det hummersoppa och oxfilé och drinkarna tömdes. Sicken kväll, så kul vi hade :-) Skål för vänner och deras vänner!

Mina första elevlåntagare (mån 24 nov)
Måndagen besöktes jag av min andra klass, för biblioteksundervisning. Läraren hade förberett dem, så att eleverna kunde hämta ut sina lånekort, och låna om de ville efteråt. Det var så roligt att låna ut mina första böcker :-)

Sista lärarundervisningarna (tis 25 nov)
Jag har erbjudit alla lärare, via arbetslagen, en grundläggande biblioteksundervisning, och igår hade jag mina sista arbetslag nere hos mig. Jag hoppas alla har tyckt det var informativt och att de ser nya möjligheter, både arbetsmetodiskt och innehållsmässigt, med ett bibliotek på skolan. Jag ser fram emot att arbeta fram nya metoder och teman tillsammans med mina lärare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar