12 november 2008

Inspiration

Idag har jag jobbat extra några timmar på Upplands-Bro gymnasium, som jag vid tillfällen har gjort, mer eller mindre kontinuerligt, under de senaste två åren. Inför mitt nya heltidsjobb är jag glad att jag har jobbat där, då miljön inom skolan är något annorlunda, än att jobba på folkbibliotek. Jag är glad för att mina kollegor på UBG som är så kunniga och att jag fått tagit del i deras erfarenheter som gymnasiebibliotekarier. De har skapat en arbetsmiljö med skolans lärare som, i mina ögon, är det som jag själv vill uppnå på min skola, en vision att sträva efter. Så idag har jag hamstrat lite, tips på böcker som jag ska köpa in och jag har kopierat lite material, i form av artiklar och sånt, som kan vara bra att ha. I ett nyöppnat bibliotek får man ju, på gott och ont, börja om från början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar