17 februari 2009

Mobil data

Ny när jag fått min bärbara dator, som jag älskar och som är min nya bästa vän, är det dags att göra sig av med min gamla stationära. Så nu går jag i väntans tider igen, på min externa hårddisk. Köpte en Lacie mobile disk på 320gb.

Men då jag inte ville slänga min gamla dator funderade jag på vad jag skulle göra av den. Den är inte värd ett skit, men den fungerar ju faktiskt fortfarande. Jag tycker det är sånt slöseri med all elektronik som slängs som en vante i solens varma strålar så fort det blir vår. Så jag frågade en vän, som jobbar på en förskola, om dem ville ha den mot att de kom och hämta den. Dem blev jätteglada :-) De har funderat på att ha den till barnen med pedagogiska interaktiva spel, administrativ dator till personalen och eventuellt visa bildspel på barnen vid föräldrabesök. Jag är så glad över att den kommer att användas till nån nytta och inte bara skickas till skroten, det finns så mycket elektroniskt skräp här i världen ändå.

Så nu är jag snart helt mobil och fri som ettor och nollor i cyberspace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar