12 januari 2009

Invigning


En sån fantastisk dag! Att inviga Hässelby gymnasiums bibliotek idag har varit en verklig dröm och det har varit så roligt. Alla klasser har varit nere hos mig och det blev ett invigningstal om min dröm om att bli bibliotekarie och min ambition att hjälpa deras studier för att få en så god grund att stå på när de går ut. Jag tror och hoppas att eleverna uppskattar min mer personliga touch och jag fick höra från en lärare som hört en elev säga: Hon verkar verkligen peppad! :-)



Jag hade förmånen att få biblioteket inrett med ES-elevernas PA100 arbeten, vilket bestod av tavlor, drakar och bokkonst. Helt underbara verk, där ett av dem också är uttaget till Liljevalchs vårsalong. SP3:orna bidrog till fotoutställning och en specialfilm med intervjuer av ledning och elever om deras förväntningar på biblioteket. SP2:orna visade upp ett projektarbete som de gjort i ämnena engelska, foto och graf. De har fått läsa en engelsk bok och sedan tolkat dessa i form att affischer, egna bokomslag, fotografier och engelska dikter.

Jag fick också flera externa besökare av mina kolleger, gamla som nya. Det var roligt att se dem komma och önska mig lycka till med biblioteket. Jag hoppas på mycket samarbete framöver.

Denna fantastiska dag slutade givetvis med skumpa! Jag känner mig verkligen glad och lycklig och det är svårt för mig att ta in denna dag, som för mig är dröm som gått i uppfyllelse.

2 kommentarer:

  1. Grattis, grattis, grattis ... det låter ju helt fantastiskt skoj. Måste vara skönt att få sjösätta ett sådant projekt, att känna att man får arbeta med det man är utbildad för samt att få så bra respons.

    SvaraRadera
  2. Ja, det var verkligen en superbra dag :-) Full fart och det märks att eleverna nu känner igen mig också. De hälsar och småpratar när man träffar på dem. Kul!

    SvaraRadera