15 november 2009

After Dark


Så kom äntligen kvällen, som vi bokat för att gå och se After Dark. Jag har i många år tänkt att jag skulle gå och se dem i Malmö, men nu blev det på Tyrol i Stockholm i stället. Vi var där och käkade först, jag åt en god meny med laxrullar till förrätt, oxfilé till huvudrätt och Semifreddo till efterrätt.

Showen var makalös glittrande med Christer Lindarw och Babsan :) Kan det blir mer gala? Nej, jag tror inte det. Pikarna flög mellan divorna och det skämtas om både kungafamilj, Fredrik Reinfelt till Bonde söker fru, eller ska jag skriva dräng... Det senare var extra roligt eftersom, Niklas pojkvän, Fredrik faktiskt var med i dem första avsnitten och kunde lätt utröna vem som var vem av de fem killarna på scen. Hahaha!

All musik var i schlagerns ådra och skrivs om och görs parodi på. Och eftersom artisterna i fråga måste godkänna att de använder deras musik har ju vissa artister mer humor än andra, det står helt fast. Vi skrattade mycket av tolkningar på Malena Ernman i duell med Caroline af Ugglas, Lili och Susie, BWO och så klart schlagerns Charlotte. Inte en vindpust av kära Carola, divan nr 1, hon skulle aldrig ge sådant tillstånd till nåt sånt här, vilket säger nåt om henne... Men vem behöver henne när vi har så många andra fantastiska artister att driva med :)

En fantastisk kväll med glädje och gott sällskap!

Foto: Peter Knutson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar