19 april 2011

Bibliotekarier runt Sociala medier

I slutet på mars skrev jag om att jag hade varit iväg med mina lärare på en kväll med sociala medier. Förra veckan, i tisdags, var det dags för en kväll till. Nu med kollegor runt om i Stockholm Stad.

Anette Holmqvist, från Skolverket, var inbjuden även denna gången och denna kväll tillsammans med Cecilia Bengtsson från Ekerö. Presenterade sina små projekt var också Elisabeth Ljungdahl från Snösätraskolan, som haft ett bokcirkelprojekt med verktyget Wikispaces. Jag och Elin Hirschfeldt, från Bromma gymnasium, talade om våra Facebooksidor och Elin om sin biblioteksblogg och jag om Twittersamarbetet med en lärare på skolan.

Länkarna till alla presentationer, projekt, blogg och FB finns på Skolbiblioteks Öst hemsida.

Det var en trevlig kväll och jag hoppas det blir ett BiblMeet. Mer om vad det är ska jag berätta om det blir av.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar