06 april 2011

Twitter


Det har varit mycket snack om Twitter på sista tiden, och nu när jag har bloggat ett tag, jag har varit på Facebook en längre tid, så är det väl dags att träda in i Twittervärlden också. Ni hittar mig på twitteradressen: http://twitter.com/#!/SofieYeunS

Jag gör dock detta med lite tveksamhet, då jag funderar på att ju fler sociala medier jag är aktiv i desto osocialare blir jag i verkligheten. Jag tycker också att det är skulle vara skönt att inte alltid vara online, och ibland känner jag mig lättad av att glömma mobilen hemma eller när det är supermycket på jobbet och jag inte hinner logga in.

Men trots detta är jag såå nyfiken och måste kolla, testa och känna på hur dom olika medierna spelar sin roll i samhället och i vilken kontext dem äger rum i. Vilka typer av människor/brancher är det som utnyttjar olika medier och på vilket sätt gör dem det?

Trots min intresserade inställning till teknik och sociala medier har jag ännu ingen surftelefon... jag förstår inte hur jag klarar det?? Men snart, så, kommer väl även jag att hålla i telefonen, vart jag än är, som om det vore mitt älskade barn och jag kommer vara tillgänglig alltid ute i rymden, samtidigt som inte en enda människa kommer att bry sig om vad jag skriver. Jag kommer intala mig själv att jag gör det enbart för att jag vill uttrycka mig i text och ord och jag kommer känna mig så glad så fort någon retweetar, kommenterar eller svarar på mina inlägg.

Jag längtar till nyhetens behag av teknikens utveckling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar