03 maj 2011

London



Tog oss en tripp till London, jag och Cattis, för att hälsa på en vän, Moa-Lill, som flyttat dit. Det visade sig vara samma helg som det kungliga bröllopet. När vi väl var där kändes det ju som att det inte gick att missa. Vi åkte in till stan för att snart upptäcka att hela innerstan var avstängd och vi rekommenderades att åka ut till Hyde park, vilket vi gjorde, efter en del snurrande i stan. Någon timme efter vi kommit dit, stängdes även Hyde park av för inkommande firare av säkerhetsskäl, då var det 120 000 glada bröllopsfirare i parken. Bröllopet visades på tre megastora bildskärmar och sus och jubel hördes när William kysste sin Kate. Det var så roligt att vara där och se denna glädjen som spred sig i samma takt som solen började titta fram :)



Efter firandet åkte vi till Westfield, det var dags att shoppa!! och vad passar inte bäst då om inte europas största galleria :) Det blev lite kul hattprovning (bilder kommer upp sedare) och mycket smycken och skor som synades. Jag hade redan sedan länge bestämt mig för att handla skor, då jag hör hela tiden hur billigt det är, vilket det verkligen också var. Dessutom fick jag studentrabatt 10% av en butiksassistent när vi upptäckte att han också var svensk, happy happy happy!! och sen var det avdrag från det andra paret som var nedsatt, till £9.99. Det var helt otroligt billigt eftersom det brittiska pundet nu ligger under 10kr. Mitt galnaste köp var en väska jag hittade på Guess. Ni vill inte veta vad den kosta...



Lördagen spenderades i Richmond, som är närmsta område till Barnes, där Moa-Lill bor. Där var det jättemysigt, gulligt och engelskt. Jag försökte hitta ett par solglasögon, då jag nuförtiden mest har migrän så fort solen är framme och Cattis försökte hitta en slöja till sin bröllopsklänning, men lyckades inte med det heller. Vi åkte in till stan senare på eftermiddagen för att njuta av en klassisk och brittiskt Afternoon tea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar