13 april 2011

Iphone


Det tog sin lilla tid men nu äntligen har jag veknat och fallit ner i Iphone-världen. I lördags tog jag beslutet och inte förrän idag funkar den som den ska, gissa vad jag har svurit och vara irriterad dessa dagarna. Inte egentligen för att det inte har funkat utifrån förutsättningarna, utan för att jag är TEKNIKOTÅLIG! men utöver det så måste jag säga att mycket har också berott på dålig kundservice. Jag fick absolut ingen information om hur någonting funkade från och med att jag tog med mig telefonen från butiken :( Det är ju tur att man har koll på informationssökningen och är i alla fall lite teknisk, vill jag ändå påstå. Gav mig ut på Google för att överhuvudtaget förstå var SIM-kortet satt... Jag förstår alla personer där ute som köper sig en Iphone, för att sedan kasta den ut genom fönstret.

Det som också förhalade processen var att jag jobbar..., för att på min arbetsplats kan man inte synkronisera Iphone med datorn. Vilket för mig är helt obegripligt, men allt inom Sthlm stad är ju idag en kostnadsfråga och det kostar!! Samhället trycker mer och mer, t.o.m. skollagen och alla styrdokument, på att vi och eleverna ska lära sig att uttrycka sig i/på olika forum, samarbeta och jobba över gränser. MEN vad gör dem, jo de gör tekniken ofantligt otillgänglig med ett dåligt avtal för skolorna, och eleverna som idag måste göra allt via datorn, har vi idag en oerhört oflexibel arbetsmiljö teknikmässigt i Stockholm. Men nog med det...

Nu äntligen funkar den som den ska, hoppas jag.
Kan inte vänta med att börja trycka och knappa och fixa och dona med min nya telefon. Hur lägger man in bilder, byter ringsignaler, kalenderfunktioner, vilka appar finns och vilka är gratis, lägga in musik.. ja, you name it!
Leka, leka, leka. Helt plötsligt, älskar jag teknik igen :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar