19 maj 2009

Personal shopping

Efter en fullplanerad arbetsdag var det dags att äntligen gå på personal shopping på Åhlens. Jag och kompis hade bokat så att vi kunde göra det parallellt, dels för att göra något kul tillsammans och få lite mer inspiration till vår garderob, men även för att vara varandra till stöd så att vi inte skulle bli för övertalade till kläder som vi egentligen inte trivs i. Först blev vi intervjuade angående vår klädstil, vilka färger vi gillade, klädtyper vi absolut inte gillar, hur mycket pengar vi ville spendera etc. Medan våra personal shoppers valde ut kläder till oss, gick vi och käkade och kom tillbaka en timme efter. Då var det dags för provning och med mat i magen var jag på mycket bättre humör och det var kul och spännande att se vad de hade valt ut till oss.

De lyckades med mycket under provningen, och jag insåg att vissa stilar som jag ratat i affären satt ändå helt ok och en del var riktigt snyggt. De hade sagt till oss tidigare att de rekommenderade en budget på 5000kr, så jag bestämde mig för att undvara detta och det var tur. Jag provade och provade och när det var över var det inte svårt, men jag hade en del kläder att välja mellan, att göra sig av med pengarna. Och eftersom jag inte är tjejen som gillar att shoppa loss i affärer tycker jag att det, helt klart, var värt pengarna, kan faktiskt tänka mig att göra detta igen.

Jag hoppas att jag under sommaren kommer kunna lägga upp bilder på mina nya snygga kläder, så att ni kan se vad jag köpt. Det blev ett par svarta Acne byxor, vit skjorta, vit tunika, turkos party-klänning (tubtop), grå klänning och en lång kofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar