17 maj 2009

Helg i skärgården

Spenderade helgen ute på Vättersö med vänner. Vi tog taxibåt ut med massor med mat och med gott humör. Såg fram emot ett par dagar av avslappning, skratt och trevligt sällskap, vilket jag behövde och det var precis det jag fick. All stadsstress försvann bland öarna på vägen ut till ön och när vi kom fram blev det mat och spel. Då brunnen håller på att bytas ut, fick vi hämta vatten från en gammal vattenpump i närheten av stugan, så pitoreskt och mysigt. Brasan sprakade ljuvligt i bakgrunden medans vi förgäves väntade på Style´s nya låt Vill ha dig, igen.

Dagen efter brände jag mig i solen. Jag somnade efter lunchen, efter en promenad på ön. Jag önskade jag hade en kamera.... Vi spelade kubb och bara slappa, skrattade och skämtade, kan ju också berätta att jag suger på spel. Det var absolut inte min förtjänst att vi tjejer vann mot killarna, men det var väldigt kul ändå. På kvällen var det dags för ESC och vi käkade gott medans vi såg bidragen, som vi betygsatte med skalan 1-10. Men innan röstningen var klar hade vi tjejer somnat i soffan. Det ska visst finnas ett foto på oss sussande brudar...

Sen var det dags att åka tillbaka till vardagen och livet i stan. Eftersom jag inte har några bilder bjuder jag istället på en dikt:

Medan Marlens baby sover

buzzar Niklas upp till 1:a plats
Solen värmer som en sommardag

Vyn är vacker längs Tigers runda

Helen störtar kungen

men överlägsen är ändå Fredriks solbränna

Vi dukar upp för sång i ESC

Vem vinner?

Det återstår att se...


Tack Helen för inbjudan och för en underbar helg på Vättersö!
Ps. Norge vann ESC med låten Fairytale

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar