30 maj 2009

Jakobsbergs konsthall -sommaren 09

Som sig bör gick jag och röstade i lördags på biblioteket i Jakan och stötte då på deras vernissage i deras konsthall och glad är jag för det :-)

Tre konstnärer, Maria Svensson, Jan Rydén och Samuel Ottosson Sander. Alla tre konstnärerna är från Järfalla. Då tavlorna inte var numererade hade jag svårt att avgöra vem som målat vad. Men här är några av tavlorna som jag gillade bäst:





Detaljerna i tavlorna fick mig att filosofera om livet, själen och jag förundrades av de starka färgernas påverkan av glädje och nöje.

2 kommentarer:

  1. Det är bland det bästa när man upptäcker något intressant av en slump, sådant kan verkligen ge en ordentlig kick.

    Angående röstande i förväg - det borde jag också tänka på. Funderar nämligen på att vandra nästa helg och då kanske på söndag. Problemet är dock kanske främst att jag inte alls vet vad jag ska rösta på; det känns som om partierna totalt misslyckats att föra fram åsikter som träffat mig. Å andra sidan - jag har inte sökt själv heller.

    SvaraRadera
  2. Nej, det är den svåraste biten att veta hur man ska rösta. Vilka frågor är viktigast att framhålla i Eu-sammanhang och hur mycket påverkan ha vi egentligen...

    SvaraRadera