25 mars 2011

Kurs i målning

Igår var jag på kurs i hur man målar stämpelmotiv och jag måste här ta tillfället i akt och tacka alla som köpt kort av mig på sistone. Jag sparar alla pengar jag säljer för och på detta sätt kan köpa lite nya scrappsaker och gå lite kurser då och då för att lära mig nåt nytt :)

Distress är en färg som påminner om akvarellfärg och jag har tidigare använt mig av akvarellpennor. Så det var roligt att testa på något annat. Jag är dock inte helt övertygad om att jag kommer att köpa dessa färgerna, som jag hade tänkt mig från början. Funderar på att försöka hitta någon bra låda och köpa färg av mina vänner som köpt alla färgerna. Kursledaren tipsade om att köpa en dosett och ha färgerna i, eftersom färgerna inte torkar behöver man bara skydda dem emot damm. Så det ska jag kolla upp, men det finaste hade ju varit om man hade kunnat få ta på små flaskor i glas.

Stämplarna kommer från märket Magnolia, och pojken Edvin och flickan Tilda överst är vad jag målade på kursen i Distress färger. De två Tildorna nederst på bilden har jag målat med akvarellpennor. Inte mycket skillnad att det är värt 50 kr/flaskan, så jag håller mig nog till mina pennor och så kan jag ju alltid köpa annat för dem pengarna.







1 kommentar:

  1. Hej Sofie!

    Ser att du målade lite fler Magnolior hemma. Va fina de blev och vilken trevlig blogg du har!

    Jag säger det samma, det var verligen kul att träffa dig i torsdags. Hoppas vi ses igen framöver!

    Mvh
    Veronica på SH kursen

    SvaraRadera