16 februari 2011

Bröllopskort

I år verkar vara året då många av mina vänner och vänners bekanta gifter sig :)
Så här kommer ett par av de bröllopskort jag gjort på sistone.

Detta kortet ska vara en bröllopsinbjudan, och då det ska skickas ut ca 40 st var jag tvungen att hitta en modell som var tillräckligt enkel för att göra så många. Så i bas blev det ett kort med dubbel utstansad bård i högerkant, en dubbel skylt med embossad bröllopstext och dubbla hjärtan. Rosorna i vänsterhörn har jag glitterlagt i guld och bandet är fäst på baksidan med ett rött hjärta, som blir en fin baksida där adresserna ska klistras på när kortet skickas i cellofankuvert.

Det andra kortet jag gjort är till ett bröllop och det har varit populärt, då jag fått en beställning till på just det kortet. Här jag har medvetet gått ifrån kärleksfärgerna och gjort kort i turkost och ett i grönt. Ett enkelt och elegant kort, som ändå har lite färg och glitter.

Stämpeln är inköp på Panduro, jag tycker den är så vacker och elegant, och jag har glitterlagt girlangerna runt brudparet. Dekorerat med band med rosett och små pärlor. Inne i kortet finns en text där det står: Lycka är att bli älskad, en text som jag tycker passar utmärkt till tillfället.




Det är kul att scrappa till ett tillfälle som är så speciellt som ett bröllop, man vill ju förmedla elegans, glädje och skönhet, ett stilistiskt kort som kan uppskattas både av bruden och brudgummen och när det gäller bröllopsinbjudningar även dess gäster.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar