01 januari 2011

Gott nytt år!

...och god fortsättning.
Året som gått har varit otroligt jobbigt, åtminstone på jobbet som är mycket av vem jag är. Vårens nedläggning av Hässelby gymnasium och sen nytt jobb på en skola jag inte valt att jobba på. Höstens början av stölden av mina privata saker, nya kollegor och ny målgrupp av elever. Jobbåret slutade med ett samtal av typen integritetsbrott, som jag fann mycket obehagligt eftersom jag är helt säker på att det var elever från skolan som frågade ut mig om stölden i början av terminen. Men lite trevligt har jag också haft, med fortbildning som seminarier och att jag fick äntligen åka till Göteborg till Bok- och biblioteksmässan. Jag har också haft nöjet av gamla kollegors sällskap, som jag behövt detta året, med trevliga AWs.

Privat har det inte hänt så mycket som är utöver det vanliga, har varit på teater med Cattis, trevliga tjejfikor och en lugn och skön sommar i goda vänners lag. Det som står ut mest är att jag tog mig ut och anmälde mig till en scrapkurs i våras och det ledde till en helt ny värld av "klipp och klistra"-aktivitet, som jag tror kommer att bli min första och varaktiga hobby :) Jag träffade där Lena och Maria, och tillsammans skapade vi en scrapgrupp som träffas privat, vilket är superkul.

Så nyårsafton slutade som en perfekt sammanfattning av året, med en perfekt planerad kväll där jag hade hand om städning och dukning. Cattis och Jonas gjorde en advokadosoppa med chili, Anders och Filip bjöd på rostbiffstek med rårakor och sallad och Louise serverade en perfekt frosen cheesecake.
Men mitt i allt fick jag superont i magen, min puls rasade till panikångest och jag blev supertrött. Mitt sinne mörknade och när jag tänkte på mitt gångna år orkade jag inte längre hålla uppe fasaden. Jag gick och la mig en timme och Cattis väckte mig innan tolvslaget, men det blev inget skålande för min del, magen var fortfarande i uppror. Det blev ett mycket konstigt nyår och jag är tacksam för att Cattis delade det med mig. Jag uppskattar verkligen henne som en vän som lyssnar och stöttar, men som också helt accepterar vem man är och kan släppa jobbigheter och avleda mörkret och låta det normala komma tillbaka.

Så det nya året började bra, med trevligt sällskapsspel och goda samtal. Och en natt i egen säng! Så nu ligger jag här i soffan och kollar på Ivanhoe och myser, den första dagen på året 2011.
God fortsättning på er alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar