18 december 2010

Julkort 2010

En god jul innebär fina julkort, det är det enda juliga jag gör. Så jag började tidigt i år och det lönade sig. Precis innan sista postdagen träffades vi scrapgruppen för att byta ut sista inspirationsidéerna.


Det blev en roligt eftermiddag med mycket skratt och som ni ser stökade vi till lite. Men jag lärde mig göra en presentpåse som man kan använda sig av till alla tillfällen, med lite olika papper passar den till både födelsedagar, jul och andra presenter. Inuti påsen fäster man också en liten ask, för att förvara sin gåva i. Denna påsen gav jag min bästa kompis med ett smycke i, hon blev riktigt glad och tyckte om både present och påse.

Årets julkort gjorde jag dem flesta i dubbelvikt papper, istället för enkla vykort som förra året. Jag skickade också många i cellofanpåsar, det kändes mycket lyxigare. Under året har jag köpt stämplar och motiv som jag målat med akvarellpennor och klippt ut, så många kort blev riktigt fina. Här är ett urval av de finaste julkorten jag gjorde i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar