14 januari 2011

Kort till salu

Efter årets julkort, tyckte mina systrar att dem var så fina att dem skulle ju kunna sälja. Jag tyckte då att det var lite att ta i, men efter ett tag så fastnade idé i huvudet och jag började tänka, ja, varför inte?

Så nu har jag gjort några kort och vi får väl se hur det går...
Här är i alla fall mina första kort till salu:




















Jag har börjat med att lägga ut dem på Facebook, för att se vad mina vänner och bekanta tycker om dem och om dem är villiga att köpa av mig, så vi får väl se hur det går sen och om jag utvecklar säljidén till andra forum....

Inför detta projekt har jag även börjat handla cardmaking-grejer på nätet, igår fick jag äntligen mina saker.

Jag var ju tvungen att köpa in lite nya stämplar, så det blev en stämpel där det står: Handgjort av: ___ Bara för dig. Den tycker jag är jättefin och kommer sitta på baksidan av alla mina kort.

En vänskapsstämpel passar bra, om man bara vill skicka ett kort för att uppskatta någon av sina vänner.

Jag köpte lite blommor, det har verkligen blivit mitt favorit dekoration, så mycket fint man kan göra med dem.

Något nytt som jag inte provat innan är Liquid Pearls, som man använder för att göra egna pärldekorationer. Det blir väldigt fint, om man lyckas göra det rätt och hittar rätt märke. Så det kommer jag få prova mig fram, ska bli kul att testa :)

Jag har märkt att det är lättare att göra gulliga flick-baby kort än för pojkar, så för att få lite inspiration köpte jag även en karta med pojkdekorationer. Jag hoppas det kommer hjälpa mig att göra lite fina pojk-baby kort också.

Så nu är projektet igång och det ska bli spännande och se om det bär någonstans :)

2 kommentarer:

  1. Måste baby korten vara könsindelade? :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Absolut inte. Men några vill ha dem så och andra inte. Mina vänner tyckte desamma som du, och därför håller jag på med att göra könsneutrala babykort också. Det verkar ju finnas en bra marknad för det :) Det är dock också rätt svårt, faktiskt... Jag vill ju inte att det ska se ut som vilket kort som helst. Försöker även hitta en "Välkommen till världen"-stämpel, men har inte lyckats än. Men det finns, jag har sett kort på nätet som har den stämpeln. Jag hoppas jag hittar den någonstans, det vore perfekt för babykort.

    Tack för kommentaren!
    Jag ska jobba på det, jag lovar :D

    SvaraRadera