14 juni 2009

Veckans trevligheter

Studentveckan har passerat och det är med saknad som jag tar förväl av de första treorna som varit mina stammisar i biblioteket. ES3 började på Hässelby gymnasium när jag började och de gav C-huset liv och de utsmyckade biblioteket med konstverk som verkligen lyfte upp min arbetsplats. Jag kommer alltid minnas dem och för att de gav mig mina första avslutningsblommor, som jag absolut inte var beredd på. M var en glad kille som spenderade många timmar i biblioteket och höll mig sällskap när det var tomt på elever och jag kände mig ensam. Vi hade många trevliga filosofiska diskussioner och i onsdags fick jag kakor, jag hoppas han stannar på den goda sida. En person till som betytt mycket är N, som slutade och ska börja på en annan skola i höst. Jag hoppas att hon stannar stark och att hon hittar en partner och kärlek som ser hur fantastisk hon är, så hon slipper smyga med sin kärlek i hemlighet. Jag är ledsen för att jag aldrig fick chansen att säga hej då! Jag hoppas jag träffar henne igen i verklighetens vimmel.

Personalavslutningen inträffades på veckans finaste, varmaste och soligaste dag. Vi träffades utan för Plaisiren för champagne och mingel. Restaurangen på Hässelby slott bjöd sedan på en jättegod mat ur det grekiska köket. Jag försökte prata med alla och hade mycket trevligt. Andra hälften av kvällen fortsattes i parken med resten av champagnen och sedan vidare in i baren på restaurangen. Jag känner mig som en i gänget och det är en härlig känsla!

Sista AW innan sommaren med kollegerna från Upplands-Bro, jag är så glad att vi fortfarande har kontakt och att jag initierade våra AW´s. Jag har aldrig haft en arbetsplats och kolleger som har så mycket värme och skratt och som känner mig så väl. A, tack för jordgubbarna, det var mina första för iår och så goda och svenska!!

Jag önskar alla en riktigt bra sommar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar