07 maj 2010

Läsplatta

Nu är det verkligen mycket roligt som händer. Jag fick godkänt av min rektor, som fortbildning, att köpa in valfri läsplatta. Informationssökning gjordes på nätet om tester, utvärderingar, kommentarer, bloggar om olika modeller och jag valde till slut Sony Reader Touch Edition. Jag tycker att det är mitt ansvar att ha koll på de senaste tekniska prylarna som, ryms i min budget eller fortbildningsbudgeten, utkommer i min profession. Vilket är svårt att hänga med i, då den tekniska utvecklingen går så fort. Men i veckan kom den, min nya lilla leksak!! :D

Det tog lite tid att få igång den och det strulade lite med nån konfiguration som jag inte visste hur jag skulle omstarta och det stod heller ingenstans. Jag tryckte på alla knappar, stängde av och satte på och reset-tryckte, och helt plötsligt frös hela mackapären... jag slet mitt hår och tänkte: NEEEJ! Typiskt om det är nåt fel på just min läsplatta och behöva reklamera och sånt skit!

Jag stannade upp en stund och kom fram till att jag börjar om från början. Avinstallerade programet i datorn, och rensade ut allt. Och när jag var klar, tog jag min läsplatta och vad såg jag: Den fungerade, YA-YA!! *skumt, men Jiiippii*

Så nu ska jag testa och ladda ner e-böcker från E-lib på biblioteket och se om jag kan ladda ner Amis-böcker från Tpb och andra roliga alternativ. Jag känner på mig efter bara en dag att detta kommer bli en nära vän i sommar, om jag hittar bra böcker att ladda ner :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar