21 februari 2010

Den nyfödda lille Noel

Är uppe i åldern när nästan alla jag känner får barn, till och med min allra bästa vän. Jag här så glad för hennes skull och när jag fick reda på det började tankarna redan virra om vad ska jag ge henne när barnet kommer. Efter lite erfarenhet av mina andra kompisar som också fått barn, kom jag fram till att jag inte skulle ge henne kläder, eftersom det är oftast det man får till sin nyfödda. Jag talade med vår gemensamma kompis, Sarah, om att ge henne en babykorg, med allt som man kan tänka sig att behöva som mamma. Hon nappade på idén och planeringen började redan tidigt i höstas. Så när Noel föddes 13 feb 2010, vägde han 2610g och var 46 cm lång, fick den nystartade familjen denna fina korg:

I korgen fanns: blöjor, en body, Welda Baby Schampo, tvättlappar, babytemp, skor, en tröja, bindor, våtservetter, baby olja, idominsalva, två typer av eksemsalvor, ammingslappar. Sarah berättade att när hon levererade korgen fick hon många leenden och blickar på BB, några till och med frågade henne var hon köpt den korgen någonstans.

Här är också kortet som jag scrappat som vi la i korgen:



Nu är jag så nyfiken och vill så innerligt åka ner och träffa denna underbara kille som kommit till jorden, men jag får vänta en vecka till, ska åka ner på sportlovet v.9. Men tills dess får jag nöja mig med att kolla på dessa fina bilder som Sarah tagit:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar