18 december 2009

Julkort

Efter en stressig månad blev till slut julkorten klara. Jag bestämde mig ganska tidigt, när jag väl började scrappa tidigt i höstas att jag skulle göra mina egna julkort i år. Jag har förstått att det är en utdöende tradition men jag skickar varje år för att jag må vara glömsk året om, så jag tar igen vid julen. Tiden gick och slutet av november kom och jag hade mer och mer ångest för om jag verkligen skulle bli klar eller om jag skulle bli tvungen att gå och köpa julkort i år också. Men i all stress lyckades jag med denna terapi att bli klar, och nu efteråt känns det som att om jag inte hade haft dessa pauser med scrappandet så hade jag nog blivit galen. Det tvingade mig nämligen att varva ner ibland och jag kan verkligen rekommendera scrapping som terapi, supermysigt när man väl sätter sig och pysslar. Det är kreativt, det krävs inte mycket detaljer om du inte har tiden eller pengarna, för du kan verkligen förenkla motiv och text så att det passar in i hur just du känner dig just då. Men du är ändå aktiv och det känns bra när man är uppe i varv och behöver komma ner, att göra något aktivt och kreativt men ändå avslappnande.



Jag önskar alla en riktigt god jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar