09 april 2010

Älskade skor

Som många andra tjejer älskar jag skor, man kan ju helt enkelt inte har för många. Varje tillfälle är ett tillfälle att ha något riktigt snyggt på fötterna och gillar man kläder finns det ju skor för varje outfit. Jag försöker verkligen att tänka före jag köper, men ibland är dem bara för snygga och jag bryr mig inte om ifall jag kommer använda dem eller inte. Har jag tur får jag dem för ett verkligt bra pris. Som när jag var hemma i Höganäs på sportlovet och gick där in i den enda skoaffären som finns i den lilla staden och hittade till 50 % rea, dessa supersköna stövlar. Dragkedjan var lite trög, så jag fick ner priset till 70% avdrag, pga. fabrikatsfel :)

Under påsklovet var jag nere i skåne igen och tusan om jag inte hittade ett par skor till där, på Nilson på Väla, sista dagen jag var nere, precis innan jag skulle åka hem. Jag frågade personalen om artikelnumret och ringde deras kundtjänst när jag kom hem till Stockholm igen. Dessa skor var också 70% rea på och alla affärer i storstaden hade plockat bort sina reaskor, så det var tur att jag tog artikelnumret, annars hade jag nog aldrig hittat dem här uppe.

Men lite nyttig hade jag ju tänkt mig våren och jag hade för avsikt att köpa mig ett par riktigt snygga trekkingskor också, men då man har storlek 36 är det inte alltid man får som man vill. Salomon-skorna jag hade fått tips av från syrran passade inte, de var för stora, och det hade inte den modellen i en mindre storlek heller... typiskt! Men vad hittade jag inte då på Nilson, när jag var där, jo tusan, där stod dem: sommarens shopping-skor!

När jag kom hem, hade jag sån överskottsenergi av all rolig shopping att jag gav mig ut på en långpromenad/kort joggingrunda. Och då slog det mig plötsligt, där jag sprang i mina gamla gympadojjer... Tusan också, det var ju därför jag skulle köpa joggingskor, för att de gamla är definitivt för gamla!! Så jag nästa dag när jag skulle till Stadium för att kolla skor, gick jag igenom Sthlm Outlet och där fanns ju Nike!! Jag gillar det märket och tänkte jag går in och kollar och hittade: Jag gillar absolut inte vita bling bling jogging skor, jag vet att det är till för att man ska synas, men dem är ju såå fula. Så dessa lite mörkare passade mig perfekt, de har till och med pronationsstöd och det bästa var att jag fick dem för outlet-pris: 900kr istället för 1300kr.

Perfekt början på sko-året!! :))

Ta hand om era skor, klacka om dem ofta, putsa, inpregnera och fetta in era läderskor, så håller dem längre och du är alltid snygg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar