14 juli 2009

Trädgårdskonst

Semestern är snart slut och jag har inte bloggat en enda gång under min semestertid, vilket jag, i och för sig, ser som positivt. Då vet jag att jag inte stressat! Så nu kommer det lite retroaktivt skrivande, men jag har ändå bestämt mig att sätta datumet efter händelsernas gång. Första delen av semestern dominerades av familjen i Skåne och jag hade en riktigt bra semester där. De första fyra dagarna var jag och mamma i Åseda, där min mamma har kvar sitt familjehem.



Jag är stolt över att här lägga ut några bilder av hennes fina saker som hon själv gjort och utsmyckat trädgården med. Äpplet i vattenbadet ovan tycker jag är jättefin, då det glänser om frukten när det regnat ute och denna glans återspeglas i vattnet som samlas i skålen.

Detta fina fat är gjutet i ett rabarberblad och det är fantastiskt hur bladets trådar fått ett sånt markant uttryck på fatet. Det är så vackert och det gröna gräset som underlag ger fatet precis rätt effekt.





En kul ide av vad man kan göra om man har ett rör över, i detta fallet har mamma utsmyckat ett originalrör från Höganäs AB. En liten fet burrig fågel njuter av trädgårdens grönska, på en sjöstjärna som bas.





Mycket mamma gör är små detaljer som gör att man alltid ser nåt nytt som man inte sett tidigare. Placeringen är viktig och hon har en förmåga att ställa ut objekt på ett mycket estetiskt sätt som gör att sakerna får en maximal effekt.

Fyra sköna dagar tillsammans, med promenader och lyxen av att börja sin semester i lugn och ro, det var helt underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar